8ste artikel

22 doden bij rellen na doodvonnis in Egypte
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/130126_doodstraf_voetbal

eigen mening: Het is gemakkelijk, onruststokers uit de weg ruimen, in plaats van het geweld in voetbalmatches tegen te gaan, door meer controles te doen. Mensen de doodstraf geven is niet meer van deze tijd. Blijkbaar snappen die rechters/regeringen niet dat als ze een moordenaar de doodstraf geven, ze zelf niet veel beter zijn. Ik snap wel dat hooligans problematisch zijn, maar dat mag geen reden zijn om ze af te schieten. Want zo kan elke vorm van geweld worden gerechtvaardigd: hij irriteerde mij, dus hij moet dood. Dit is misschien een beetje vergezocht, maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer.

3 thoughts on “8ste artikel

  1. mijn reactie is in verband met de doodstraf van de moordenaars.
    Ik denk dat in Egypte is het rechtssystem volgens islam,en in islam is het zo : als je een mens vermoordt,dan heeft het gezien van slachtoffer het recht om je te doden als straf en ik denk daarom heeft de rechter de doodstraf gegeven.
    Maar in islam is het ook vermeld dat het zou veel beter zijn als het gezien van slachtoffer de moordenaar vergeven en …
    maar zoals je in jouw artikel kan zien,waren de gezienen van slachtoffers heel blij met het vonnis.dus blijkbaar wilden de gezienen geen vergiffenis doen. 😐
    Maar ik vind de reactie van politie zo raar,de politie beantwoordde deze aanval met traangas,er zijn veel andere manieren om rust en stabiliteit in stand te herstellen,i.p.v. zo’n producten te gebruiken en mensen te hinderen.

    • stijndeschepper schreef:

      Goede reactie. Je benadert dit incident twee maal vanuit de Islam, maar op een andere manier. je heeft hier duidelijk aan dat afhankelijk van de persoon, de Islam op een andere manier geïnterpreteerd kan worden;

  2. stijndeschepper schreef:

    Steeds jammer van het te laat posten Pavani! Je verliest hierdoor veel punten!

Plaats een reactie