artikel 9B

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/nieuws/buitenland/1.1543470

Allerarmsten van Hongkong wonen als dieren in kooien

In Hongkong, een van de rijkste steden van Azië, hebben de armste inwoners amper waar voor hun huurgeld. Verhuurders maken schotten van metaaldraad in de huizen om er aparte woonsten van te kunnen maken die ze verhuren vanaf 1.300 Hongkong dollar (123 euro) per maand. De woonruimte per persoon, vaak enkel de omtrek van hun slaapplaats, is minder dan wat een gekooid dier meestal ter beschikking heeft. (ruwe beelden AP – 07/02/13)

Eigen mening: Ik vind dit erg, maar ook echt ongelooflijk. Dat mensen in zulke omstandigheden leven in de 20ste eeuw, het is triest. Het ergste is dan wel nog dat dieren vaak meer plaats hebben dan die mensen.  ik hoop allesinds dat er iets aan word gedaan, want ik vind het echt niet kunnen dat mensen in zulke mensonterende toestanden moeten leven. Er zijn ook zo van die mensen die zeggen van ‘maar als die mensen daar nu blij mee zijn’. Ik bedoel laat dat die mensen zelf maar uitmaken, want volgens mij hebben die bijna geen keus; het is dat, of leven op straat. En dat kan volgens mij niet.

2 thoughts on “artikel 9B

  1. laraferrante schreef:

    Dit is inderdaad heel erg! Er moet dringend iets gedaan worden aan de armoede in de wereld! Het feit dat sommige mensen stinkend rijk zijn en anderen gewoon op straat moeten leven vind ook heel jammer. Er zou wat meer solidariteit moeten zijn en mensen zouden elkaar moeten helpen. Wij denken altijd alleen aan onszelf, maar bijvoorbeeld 3 auto’s hebben en 10 badkamers is nu toch echt nergens voor nodig! Er zijn natuurlijk ook mensen die wel donaties doen voor goede doelen en hier zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen denk ik. De regeringen zouden hier ook meer aandacht moeten aan besteden. Ik kan niet echt spreken over wat regeringen doen in andere landen, maar met wat houdt onze regering zich toch allemaal bezig, belachelijk gewoon! Armoede is een serieus probleem en daar moet dringend iets aan gedaan worden!

  2. Ik vind het ook heel erg en zelfs een beetje angstwekkend,die mensen zijn gelijk dieren geworden,en leven in een kooi!
    Maar het is een heel eenvoudige beeld van armoede in de wereld,er zijn mensen die in veel slechtere omstandigheden leven dan in dit filmpje.ik denk dat in al de landen wonen zo’n sociaal laag in armoede,er is geen enkele land waarin we kunnen aannemen dat er iedereen sociale welvaart heeft.
    Inderdaad is armoede een serieus probleem,en er moet iets dringend en serieus aan gedaan worden,het gaat niet oplossen door alleen hulp van andere mensen als charity.maar overheid moet er iets aan doen.volgens mij is de overheid verantwoordelijk voor de welvaart van zijn volk.

Plaats een reactie